Regały sklepowe
Wymagany element wyposażenia sklepu umożliwiający prezentację oferowanych produktów w sprzedaży. Wszystkie nasze regały sklepowe wykonane są z wysokiej jakości stali, nadającej regałom wysoką wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne. Odporność na rdzę uzyskiwana jest w procesie malowania proszkowego na wybrany przez klienta kolor z palety RAL. Do kolorów najpopularniejszych oraz dostępnych od ręki należą RAL 9001 (kremowy), RAL 7035 (jasnoszary) i RAL 7016 (antracytowy)
Regały sklepowe najlepiej sprawują się w następujących rodzajach placówek:
- sklepy spożywcze
- stacje benzynowe
- sklepy z wypiekami
- centra handlowe
- apteki
- sklepy alkoholowe
- sklepy AGD, RTV
- markety budowlane
- sklepy chemiczne
- drogerie
- sklepy warzywne
- sklepy odzieżowe
W nasze regały wyposażane są setki placówek handlowych w Polsce do których należą min. Lewiatan, Auchan, Media Expert, Spar oraz Delikatesy Centrum. Niektóre nasze regały o niskiej zabudowie trafiają na stacje benzynowe Orlen, Lotos, BP.
Zalety regałów sklepowych TEMA:
- Perforacja profili 50 mm, gwarantująca kompatybilność z większością regałów sklepowych stosowanych w Polsce
- Wytrzymałe półki z podwójnym wzmocnieniem zapewniającym od 50 do 75 kg maksymalnego udźwigu w zależności od szerokości.
- Szeroka gama różnorodnych akcesoriów wspomagająca lub zmieniająca funkcję regału sklepowego
- Możliwość przebudowy na regały budowalne poprzez dodanie ram regałów paletowych oraz specjalnych łączników
- Prosty montaż (elementy wciskane) bez wykorzystania specjalistycznych narzędzi przez dwie niewykwalikowane osoby
- Łatwość modyfikacji istniejących konfiguracji poprzez przemieszczenie istniejących elementów lub dodanie nowych
Wybór odpowiedniej konfiguracji
Regały sklepowe i ich konfiguracje różnią się od sklepu do sklepu w zależności od dostępnej przestrzeni i rodzaju sprzedawanych produktów. Parametrami wpływającymi na konfigurację regału sklepowego są:
- Wysokość – wysokie regały sklepowe oferują większą przestrzeń do prezentacji produktów. Niskie regały natomiast pozwalaj klientowi na lepszą orientacje w sklepie i ułatwiają lokalizowanie poszukiwanych produktów.
- Głębokość i ilość półek – ilość półek należy dobierać odpowiednio do wielkości składowanych produktów, tak aby zagęszczenie było jak największe. Głębokość półek należy stopniowo zmniejszać w miarę zwiększania wysokości montażu u regału sklepowego, aby dostęp do produktów nie był utrudniony.
- Szerokość sekcji – wąskie sekcje mogą przetrzymywać mniej produktów, ale dzięki temu trudniej je przeciążyć, dlatego są odpowiednie do składowania cięższego asortymentu. Szerokie sekcje są idealne do składowania licznego i lekkiego asortymentu w sklepie.
- Akcesoria – dobór odpowiednich akcesoriów wspomaga regał sklepowy, zwiększając jego funkcjonalność. Lista akcesoriów jest obszerna i mogą się Państwo zapoznać z nią tutaj.
- Kolor – wpływa na estetykę prezentacji i wraz z kolorystyką sklepu tworzy motyw przewodni placówki. W zależności od oświetlenia regały sklepowe mogą lepiej lub gorzej prezentować asortyment. Na niektórych kolorach łatwiej dostrzec jest kurz, wiec regały sklepowe w tym kolorze wymagają codziennej uwagi.
Regały sklepowe konstrukcja
Główny element nośny i konstrukcyjny regału sklepowego. Profil definiuję maksymalny udźwig regału sklepowego, im wyższy regał tym mniejszy udźwig maksymalny. Wszystkie profile posiadają perforacje, która umożliwia montaż wsporników oraz tyłów w regale.
Wymiary profili dostępnych od ręki:
- Perforacja: 50 mm
- Przekrój: 80×30 mm
- Wysokość: 1700 mm, 2100 mm
- Maksymalne obciążenie: 450 kg dla wys. 1700 mm, 350 dla wys. 2100 mm
Wymiary dostępne na zamówienie:
- Perforacja: 25 mm, 35 mm
- Przekrój: 30×30 mm, 60×30 mm, 110×30 mm
- Wysokość: 1300 mm, 1900 mm, 2100 mm, 2300 mm, 2500 mm
Podstawa konstrukcyjna regału sklepowego, do której montowana jest półka bazowa. Każda noga wyposażona jest w dwie regulowane nóżki pozwalające ustawić poziom regału sklepowego. Noga powinna być na równi z najdłuższą półką wisząca regału, lub dłuższa od niej w celu zachowania stabilności.
Głębokości nogi bazowej dostępne od ręki to 370 mm oraz 470 mm.
Głębokości nogi bazowej dostępne na zamówienie to 570 mm, 670 mm oraz 770 mm.
Tyły tworzą plecy regału sklepowego nadając sztywności konstrukcji oraz zabezpieczając produkty przed spadnięciem. W naszej ofercie mogą Państwo znaleźć trzy rodzaje tyłów.
Tył gładki jest standardowym i najczęstszym wyborem do każdego regału sklepowego. Nie posiada żadnych specjalnych funkcji, ale jest najlżejszy oraz najtańszy spośród trójki.
Tył perforowany wykonany jest z wzmocnionej perforowanej blachy umożliwiającej montaż różnorodnych wieszaków. Są cięższe od od tyłów zwykłych jednak nie wpływa to na maksymalny udźwig profilu.
Tyły siatkowe lepiej przepuszczają światło i pozwalają na lepszą eskpozycję towarów. Te tyły kompatybilne są z wieszakami do perforacji, ale pozwalają też na montaż specjalnych wieszaków na klipsy.
Wymiary tyłów dostępne od ręki: 660×400 mm, 1000×400 mm, 1250×400 mm
Wymiary tyłów dostępne na zamówienie:
- Szerokość: 600 mm, 1000 mm, 1250 mm ,1330 mm
- Wysokość: 50 mm, 100 mm, 200 mm, 300 mm, 400 mm
Element służący prezentacji sprzedawanych produktów, co najmniej jedna półka zamontowana na nogach bazowych regału jest wymagana. Wybierając odpowiednie głębokości oraz planując ich rozmieszczenie możemy przystosować regał sklepowy do odpowiednich działów sklepie. Podczas montażu półek najlepiej montować półki głębsze na dole, a te płytsze na górze regału. Ułatwia to dostęp do eksponowanych produktów.
Półki gładkie są standardowa wersją półek i przez to najtańszą. Posiadają specjalne chwyty z przodu umożliwiające montaż list cenowych.
Półki siatkowe najlepiej nadają się do ekspozycji przezroczystych produktów, dzięki swojej przepuszczalności światła. Łatwo je czyścić oraz powoli zbierają kurz.
Półki dostępne od ręki:
- Szerokość: 1000 mm, 1250 mm
- Głębokość: 370 mm, 470 mm
Półki dostępne na zamówienie:
- Szerokość: 660 mm, 1000 mm, 1250 mm, 1330 mm
- Głębokość: 270 mm, 370 mm, 470 mm, 570 mm, 670 mm, 770 mm
Element umożliwiający montaż półek w regale. Dwa wsporniki muszą być na tym samym poziomie aby umożliwić prawidłowy montaż półki w regale sklepowym. Wszystkie wsporniki można ustawiać pod trzema kątami nachylenia: 0°, 20°, 35°. Rodzaj wspornika definiuje maksymalny udźwig na półkę: wspornik 4 zębny – 250 kg, wspornik 3 zębny – 75 kg, wspornik 2 zębny – 50 kg,
Wsporniki dostępne od ręki: 370 mm, 470 mm
Wsporniki dostępne na zamówienie: 270 mm, 570 mm, 670 mm, 770 mm
Rodzaje regałów sklepowych
Regały przyścienne
Regały sklepowe o najprostszej konstrukcji stawiane przy ścianach placówki handlowej. Możliwe jest ich postawienie jako konstrukcja niezależna, jednak jest to nieestetyczne oraz nie zapewnia odpowiedniej stabilności regału sklepowego.
Gondole sklepowe
Najczęściej wybierany wariant regału sklepowego. Regały tego typu wypełniają większość przestrzeni sklepów, oferując dostęp do produktów z obu stron.
Regały narożne
Element służący do wypełniania regałów sklepowych na zakrętach. Ze względu na swoją konstrukcje tyły oraz półki takiego regału nie są kompatybilne z innymi rodzajami.
Regały szczytowe
Wykorzystywane do estetycznego zakończenia ciągu gondol sklepowych. Zapewniają dodatkowe miejsce na prezentowanie produktów (najlepiej tych w promocji) oraz zapobiegają przed spadaniem produktów z głównego ciągu regałów sklepowych.
Regały siatkowe
Specjalistyczny rodzaj regałów sklepowych przeznaczony do ekspozycji produktów przezroczystych. Siatka przepuszcza światło co pozwala lepiej eksponować alkohole, szkło itp.. Dodatkowo mają zwiększony udźwig w porównaniu do innych regałów sklepowych.
Akcesoria
Wykorzystywane do zamieszczania informacji o cenie i nazwie produktu. Dostępne w różnych kolorach.
Pozwalają na wieszanie różnorodnych produktów luźnych lub w opakowaniach. Dostępne są wersje z, albo bez etykiet.
Osłona zamykająca wolną przestrzeń pomiędzy nogami regału sklepowego. Uniemożliwia to przypadkowe wpadnięcie produktów oraz innych obiektów pod regał.
Zakrywa wolną przestrzeń pomiędzy profilami gondoli sklepowej. Uniemożliwia to spadnięcie tam różnorodnych przedmiotów oraz dodaje estetyki.
Służy do estetycznego przechowywania owoców i warzyw, zabezpieczając je przed spadnięciem.
Służą do segregacji różnorodnych produktów na jednej półce. Do ich instalacji wymagany jest ogranicznik siatkowy.
Montowany na zwykłej półce uniemożliwia produktom wypadnięcie poza jej obszar.
Element montowany na półkę sklepową lub bok profilu. Pozwala na zawieszenie drobnych produktów pokroju chipsy, paczki ze słodyczami. Rekomendujmy montaż w pobliżu kas w celu podniesienia sprzedaży impulsywnej.
Służy do prezentacji reklamy na dużej wysokości w sposób pozwalający go dostrzec ze znacznej odległości.
Instrukcja samodzielnego montażu
Regały sklepowe są bardzo proste w montażu, ponieważ nie wymagają wyspecjalizowanych narzędzi oraz przeszkolenia. Wszystkie elementy są wciskane na miejsce (z wyjątkiem dwóch ręcznie wkręcanych śrub poziomujących) i jedyne narzędzia jakie mogą się przydać to: gumowy młotek oraz poziomica. Rekomendujmy udział minimum dwóch osób przy montażu, jednak jedna osoba też jest w stanie go przeprowadzić (zajmie to więcej czasu). Poniżej w krokach opisany jest proces montażu regału sklepowego.
W celu złożenia nogi regału sklepowego należy połączyć elementy profili oraz stopy regału. Dolny „ząb” stopy należy wsunąć na najniżej położone oczko perforacji profila. W tym samym czasie wsuwamy drugi „ząb” w drugie od dołu oczko. Rekomendujemy dobicie stopy do profila za pomocą gumowego młotka. Następnie wkręcamy dwie śruby do dwóch gwintowanych otworów na dnie stopy. Służą one do regulacji poziomu regału sklepowego po zakończeniu kroku 2. Potrzebujemy minimum dwóch takich nóg do kompletacji regału.
W tym momencie potrzebne będą dwie osoby. Jedna osoba trzyma nogi w pozycji pionowej stojąc z tyłu regału sklepowego, podczas gdy druga dokonuje montażu tyłów i półki. Na początku montujemy tyły ,poprzez wciskanie ich w perforację zaczynając od oczka położonego o jedno wyżej od stopy bazowej. Po wypełnieniu całego miejsca dostępnego na tyły montujemy półkę bazową. Należy ją położyć na stopach pod kątem około 45, docisnąć do końca i następnie opuścić. Półka powinna wskoczyć na swoje miejsce, jednak jeśli się tak nie stanie wystarczy ją poruszać w przód i tył za zmianę, aż wskoczy na miejsce.
Poprzez odpowiednie dokręcenie śrub na których stoi regał sklepowego musimy uzyskać idealny poziom. Rekomendujmy wykorzystanie poziomicy, gdyż złe wypoziomowanie skutkuje utrudnionym, lub brakiem możliwości montażu wsporników i półek wiszących.
Wsporniki montowane są w parach, tak aby oba były na tej samej wysokości. Podczas montażu możemy je ustawić pod katem jeśli chcemy. Następnie należy wcisnąć na nie półkę tak samo jak w przypadku półki bazowej. Dobrze jest to robić w dwie osoby, gdyż wsporniki są luźne i ciągle przesuwają się w poziomie co utrudnia montaż.
Co wpływa na cenę regału sklepowego ?
Na cenę regału sklepowego wpływa wiele czynników do których należą:
- Parametry konfiguracji – im większa wysokość, szerokość i głębokość, tym większe koszty zakupu regału
- Rodzaj regału sklepowego – każdy rodzaj regału sklepowego różni się od siebie wykonaniem i ilością wykorzystywanych materiałów. Regałami najtańszymi są regały przyścienne następnie regały szczytowe, gondole sklepowe, regały narożnikowe i na końcu regały siatkowe. Dwa ostatnie wymagają specjalnego procesu wykonania który przekłada się na cenę znacznie wyższą od reszty.
- Rodzaj tyłów – tyły zwykłe są tańsze od perforowanych, gdyż do ich wykonania wykorzystywana jest mniejsza ilość stali. Tyły siatkowe potrzebują specjalnego długiego procesu wykonania na osobnej maszynie co przekłada się na wysoką cenę.
- Ilość półek – im więcej półek na naszym regale tym większa cena do której trzeba jeszcze doliczyć po dwa wsporniki na półkę.
- Akcesoria – nie są drogą inwestycja i nawet w dużej ilości nie wpłyną znacząca na koszt całego regału.
Finansowanie, transport i profesjonalna obsługa
Zapraszamy Państwa do kontaktu w celu wyceny i projektu sklepu dla regałów sklepowych. Wszystkie duże zamówienia realizowane są z fabryki dzięki czemu mogą Państwo wybrać indywidualny kolor regałów sklepowych. Na zakup regałów zapewniany atrakcyjne finansowanie w postali leasingu. Najczęściej korzystamy z usług Europejskiego Funduszu Leasingowego oraz innych renomowanych leasingodawców. Pozwala to na szybsze rozpoczęcie realizacji projektu. Organizujemy własny transport dla wszystkich zamówień na terenie Polski i UE, dzięki czemu nie muszą Państwo martwić się o kwestie dostawy.
Produkty pokrewne do regałów sklepowych
Wózki sklepowe
Wymagane wyposażenie dla każdego sklepu, pozwalają na wygodny transport produktów przez klienta. Dzięki zróżnicowaniu modeli wózków sklepowych, znalezienie odpowiedniego do Państwa sklepu nie będzie problemem.
Regały budowlane
Poprzez połączenie regałów sklepowych z regałami paletowymi otrzymujemy zintegrowane regały, przeznaczone do marketów/hurtowni budowlanych.
Częste pytania i odpowiedzi
Jest to zależne od wielu zmiennych czynników do których należą:
- Rodzaj sprzedawanych produktów – w zależności od tego jakie produkty sprzedajemy konstrukcja regału sklepowego będzie się zmieniała. Dla przykładu: sklepy spożywcze będą w większości korzystać z regałów o zwykłych tyłach, a sklepy elektroniczne będą wieszały drobne produkty na wieszakach (do których potrzebne są tyły perforowane).
- Wielkość placówki – im większa placówka tym więcej dostępnego miejsca, a to pozwala na stawianie większych regałów sklepowych. Dla małych sklepów lepsze będą niskie i płytkie regały, które umożliwiają wygodne przemieszczanie się korytarzami w sklepie.
- Czy posiadamy inne regały na wyposażeniu – w zależności od posiadanych regałów, trzeba będzie dobrać odpowiedni rodzaj perforacji profila (25, 35, lub 50 mm) w celu zapewnienia kompatybilności. Dzięki temu łatwiej wymieniać i mieszać części regałów sklepowych ze sobą.
- Podział sklepu na sekcje, przeznaczone do składowania konkretnych kategorii produktów – niektóre działy wymagają specjalnych regałów sklepowych odbiegających od tych obecnych w reszcie placówki. Przykładem jest dział spożywczy który lepiej sprawuje się będąc wyposażonym w niskie regały siatkowe.
Regały sklepowe najlepiej wybrać dla placówek oferujących stały asortyment produktów codziennego użytku oraz spożywczych. Nie zajmują dużo miejsca oraz są tańsze w porównaniu do regałów budowalnych.
Regały budowlane natomiast oferują nie tylko przestrzeń na prezentowanie asortymentu (na parterze), ale również na składowanie produktów na paletach (na poziomie). Pozwala to na szybkie uzupełnianie stanów magazynowych oraz pozwala na połączenie magazynu ze sklepem.
Dla regałów sklepowych dostępnych od ręki czas realizacji wynosi do trzech dni roboczych od momentu zaksięgowaniu płatności.
Dla regałów na zamówienie czas realizacji wynosi średnio 8-10 tygodni, w zależności od wielkości zamówienia oraz aktualnego obciążania fabryki.